Ποια σπορέλαια μπορώ να χρησιμοποιώ;
Τρία κριτήρια υπάρχουν για την επιλογή σπορέλαιου από τον καταναλωτή:
1. η γεύση του λαδιού
2. η χρήση του και
3. λόγοι υγείας


Σχετικά με τη γεύση, υπάρχουν τόσες απόψεις όσοι και καταναλωτές. Στην ΚΟΡΕ, πιστεύουμε ότι το σωστά ραφιναρισμένο σογιέλαιο, που παράγεται από φρεσκοτριμμένη σόγια, αποδίδει ένα νόστιμο και "ελαφρύ" λάδι με ελάχιστη τη γεύση καρυδιού. Από την άλλη πλευρά, το ηλιέλαιο είναι μακράν το πιο δημοφιλές σπορέλαιο στην Ελλάδα, όπως αποδεικνύεται από το Sanola, ενώ το αραβοσιτέλαιο, με πιο σκούρο χρώμα και χαρακτηριστική γεύση, έχει πολλούς οπαδούς σε πολλές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής .

Κατά τη γνώμη της ΚΟΡΕ, τα παραπάνω σπορέλαια μπορούν να χρησιμοποιηθούν αδιακρίτως για τις περισσότερες εφαρμογές μαγειρέματος, ακόμη και για απαιτητικές διεργασίες όπως το τηγάνισμα όπου η θερμοκρασία διατηρείται κάτω από 170 C. Για μεγάλη χρήση τηγανίσματος σε θερμοκρασίες άνω των 170 C, το αραβοσιτέλαιο έχει την άκρη.

Στην ΚΟΡΕ πιστεύουμε ότι υπάρχει πολύ διαφήμιση γύρω από το επίμαχο θέμα σχετικά με την υγιεινή κατανάλωση  ραφιναρισμένων σπορέλαιων. Η αλήθεια είναι ότι στην μαγειρική κουλτούρα μας προτιμούμε να καταναλώσουμε ραφιναρισμένα σπορέλαια.
Η διαδικασία ραφιναρίσματος αποβάλλει την οξύτητα του λαδιού, συχνά τη «δυσάρεστη» γεύση καθώς και την έντονη οσμή. Ως αποτέλεσμα, η διαδικασία ραφιναρίσματος αφαιρεί από το σπορέλαιο τα μεταλλικά στοιχεία, τις βιταμίνες και άλλα μικρο-συστατικά, πολλά από τα οποία είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά με αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία.
Μόνο το Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο, που δεν έχει υποβληθεί σε διαδικασία ραφιναρίσματος, σέβεται πλήρως όλα αυτά τα βασικά συστατικά, γεγονός που κατά κάποιον τρόπο δικαιολογεί τους ισχυρισμούς σχετικά με την υγεία γύρω από Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο.